Final i Idol 2008


Jaha. Imorgon är det dags för idolfinalen.
Det är ju den alla längtar till varje idolsäsong. Nog alla utom jag, för efter finalen så är det ju slut, och än igen så är det över ett halv år tills nästa säsong börjar.
Men ändå så hade jag velat sitta i Globen imorgon. Även om jag helst sett Robin E på Alice plats.

Här är låtarna som finalisterna ska köra:

Kevin Borg.

Eget val: You're The Voice - John Farnham

Tittarnas val: Living On A Prayer - Bon Jovi
Vinnarlåten: With every bit of me

Jag har lyssnat på genrepet nu, och som jag trott. Kevin kommer att göra You're The Voice helt underbart bra.
Living On A Prayer vet vi redan att han gör bra, och vinnarlåten. En ballad har vi ju inte än iallafall hört Kevin göra dåligt.
Själv tycker jag att ballader är hans starka kort.

Alice Svensson.


Eget val: So What - Pink

Tittarnas val: Heaven's On Fire - Kiss
Vinnarlåten: With every bit of me

So What är en låt som jag verkligen älskar. Men på genrepet låter det sådär med Alice faktiskt. Trodde att det skulle vara kanon, efter som rockiga poplåtar är det som Alice ska satsa på.
Heaven's On Fire, det räcker väl att säga att Alice version av den låten ligger på Kiss Officiella Fanhemsida.
Vinnarlåten då... jag fasar lite, hittills har ju Alice inte gjort så bra ifrån sig. Och vinnarlåten betyder MYCKET i finalen.
Jag har sett siffrorna från finalen 2005, då hade Sebastian ett enormt försprång på Alice innan vinnarlåten, och efter den så stack hon om och vann.


Så den person jag hoppas vinner Idol 2008 är.... Kevin Borg!
Han har aldrig hängt löst, och gjort allting kanon. Han har Det.

och allt bullshit om att han inte är värd att vinna för att han varit med i Maltas melodifestival 2 ggr förstår jag ingenting av.
Var det NÅGON i Sverige som hört talas om honom innan idol? Nej.
Därför har han lika mycket värde att vinna som Alice tycker jag.
Dessutom kan man ju kontra med då också att Alice också varit med i tv-sammanhang innan idol, och detta i Sverige.
Hon var ju med i Super Troupers 2004, och Talang 2007.


Kommentarer
Postat av: ERIK

Okejokej ;D Det här är faktiskt första året jag gillar båda finalisterna, så det spelar ingen roll vem som vinner för mej ^^

2008-12-12 @ 12:15:15
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Tobias

om du säger det så

2008-12-13 @ 01:50:20
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe, antar att min skola grät när alice åkte

2008-12-16 @ 23:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0