Idol, flipp eller flopp?



Idol i fredags var... underbart! :D



och idol är det jag tänkte skriva om.
Idol är ju det som är det största snackisen i Sverige nu.

Jag är en riktig idolnörd.
Jag har alla dvd:er, alla skivor, spelet, har varit på signeringar, och nu har jag även sett det live.

Det är mycket snack om juryn, om deras makt i programet och så vidare.
Folk vill ge juryn mer makt, för att årets final inte ska sluta med Johan Palm som vinnare.
Johan Palm, flickfavoriten nummer 1 i årets idol.

Jag är negativ till att ge juryn makt i idol. Det är vi (svenska folket), som ska rösta fram en idol som VI vill lyssna på.
Är det Johan Palm folket vill ha, då är det Johan Palm vi ska få.

Men jag har en sak också att säga, nämn för mig ETT år, ( i svenska idol) Flickfavoriten har vunnit?.

2004 - Darin, slutade 2:a
2005 - Ola, slutade 8:a, Måns, slutade 5:a
2006 - Danny, slutade 6:a
2007 - Mattias, slutade 5:a, Daniel, slutade 4:a

Jag är lika anti makt-åt-juryn-i-idol som jag är det i Melodifestivalen.
Vi såg ju hur det gick i år, när Christer Björkmans älskade jury fixade så att Charlotte vann. Vi gick vidare från kvalet... på platsen som juryn fixar in. I finalen sen gick det skit.
och juryn... Sverige har MAKT där. Vi fixar nästan allt i eurovision. Scener... och liknande.

Så. BIG NO till makt åt juryn i idol.

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: ERIK

Stackars Loulou :O

2008-10-26 @ 19:38:25
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag kan inte hålla med mer.

haha

2008-10-26 @ 21:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0