Kvällens final

Jaha. Ikväll är det då dags.

Final i melodifestivalen.
Jag bryr mig inte hur B folk tycker att tävlingen. Jag älskar musiktävlingar, och jag tycker att det är en rolig sak att kolla på... Även om inte jag heller tror att det är rent spel i tävlingen. Undra vem som är Björkmans favorit i år. Måns tror jag... pågrund av hans startnummer.

Här kommer mina åsikter och vilka jag håller på ikväll.

1. Måns Zelmerlöw - Hope & Glory: Jag är inte ett stort fan av Måns, han har tappat sin mysfaktor, rejält! Låten är inte så värst bra. En dålig version av Cara Mia. Vill inte att den här låten vinner ikväll. Utseende är inte allt! Det såg vi när Stenmarck vann i Sverige...

2. Caroline af Ugglas - Snälla Snälla: Jag kan kanske hålla med om att texten är stark i låten. Men jag försöker tänka ett steg längre. Det här är en låt som inte fungerar att översätta. Och om Caroline kommer stå på scenen i Moskva och sjunga på ett språk bara i förstår, och med sina smått konstiga moves på scenen, så kommer folk undra va f*n det är för fel på oss.

3. Agnes - Love Love Love: Jag har aldrig varit förtjust i Agnes röst eller musik. Och inte heller i hennes melodifestival debut är jag det. Låten kommer aldrig riktigt igång. Och gulddräkten, är inte ens Agnes snygg i den så undrar jag vem som kan vara det?

4. H.E.A.T - 1000 Miles: En hyfsad låt, med en grupp som ser ut som om de gör parodi på rock i schlagerfesten. De har ingen bra scenshow och inte tillräckligt stark låt.

5. Emilia - You're My World: Hon är söt. Låten är mysig. Sen finns det inte mycket mer att säga om det här bidraget. Hon sjunger tyvärr inte rent, och låten är inte kanonbra. Jag hade velat se Maja Gullstrand köra den här låten. Tror den kunde fått ett lyft med hennes speciella röst!

6. Alcazar - Stay The Night: Den här låten är ju feeeeest. Men. Det är inte det här jag vill skicka. Sen vet jag inte hur många som läst det. Men vinner Alcazar så kommer tjejerna få köra utan Andreas, som tyvärr inte släpps in i Ryssland pga av att han har HIV. Helt sjukt, men sant.

7. Sarah Dawn Finer - Moving On: En otroligt stark låt! Min 2:a favorit. Och vacker är hon! Rösten är inte att leka med. Det här bidraget kan vi gärna skicka!

8. EMD - Baby, Goodbye: Det här är min absoluta favorit för de som missat det! En bra, glad och trallvänligt låt! Bra show, och de vita kostymerna kommer göra killarna dödligt snygga också! Jag kommer rösta på bidrag nummer 8 ikväll!

9. Sofia - Alla: En låt som är på rena grekiskan.... ^^ Fick precis veta av Veronica att Alla betyder Men. Kan ju vara kul att veta... Nej. Den här låten ska vi inte skicka. Varför ska Sverige skicka en låt som sjungs på ett språk knappt en enda människa i landet förstår?

10. Molly Sandén - Så Vill Stjärnorna: Molly är söt. Så är också låten. Men den håller inte i jämförelse med Sarah. Tyvärr.

11. Malena Ernman - La Voix: Absolut inte min musiksmak. Men jag tror ändå på den här... Det är aldrig fel att köra på något nytt! Den här kan vi skicka... Det här är nog min 3:a ikväll på att skicka till Moskva.

Mina åsikter... Och ikväll tror jag det står mellan skrällarna Caroline af Ugglas & Malena Ernman. Och idolkillarna Måns & EMD. Även Sarah kan vara där uppe och röra om med sina poäng.

Sist ikväll... Sofia eller Emilia.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att se hur du tkr, :p. Själv kom jag nyss hem från genrepet och håller fortfarande på H.E.A.T, :).

2009-03-14 @ 18:00:09
URL: http://oneplektrum.blogg.se/
Postat av: Lina

Svar: Okej, ^^. Jag tror H.E.A.T, E.M.D och Sarah Down Finer kommer hamna ganska högt upp ikväll. Men det skulle inte förvåna mig ifall Caroline Af Ugglas skulle ta hela skiten bara för att hon är så dålig som hon är, :P.

2009-03-14 @ 18:38:07
URL: http://oneplektrum.blogg.se/
Postat av: Johanna S

Håller med lite om det där med Caroline Af Ugglas & att sjunga på ett språk som bara vi förstår.

Men de andra länderna sjunger ju inte bara på engelska.

Förra året sjöng väl han på ryska? Iallafall så hon som vann året innan sjöng ju på serbiska.. & det är ju bara serber som fattar det..



2009-03-16 @ 20:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0